Leírás és Paraméterek
A doboz tartalma: 9 kicsi állat (lepke, katica, méh, csiga, sün, béka, teknős, szitakötő, hernyó),1 doboz, mely alá az állatok elbújnak, 15 virág és gombakép az eredményszámláláshoz
Előkészületek: tegyük a kilenc állatot az asztalra (mindenféle rendszer nélkül)
A játék menete: a játékban részt vevő gyerekek próbálják megjegyezni, melyik állat, hol található, aztán csukják be a szemüket. Egy felnőtt takarja le a dobozzal az egyik állatkát. Aztán a játékosok nyissák ki a szemüket és próbálják kitalálni, ki bújt el. Az első játékos, aki kitalálja, ki hiányzik, kiabálja be az állat nevét!
- ha a jó állatnevét mondja, akkor a felnőtt felemeli a dobozt, és előbújik a keresett állat. Ilyenkor a játékos egy jutalomkorongot kap (pipacsot vagy gombát)
- ha valaki rosszul tippel, vissza kell adnia egy már megszerzett jutalomkorongját
Ha valaki már tippelt (rosszul), akkor nem találgathat abban a játékkörben újra. A többieké a lehetőség, hogy kitalálják a megoldást.
Amint egy játékkörben a gyerekek kitalálják az elbújtatott állat nevét, új játékkör kezdődik, új takarással.
(Maguk a gyerekek is elbújtathatják az állatokat; ilyenkor játékkörönként más-más gyermek takarhat le egy állatkát)
Ki nyer? Attól függően, hogy mennyire kitartóak a gyerekek és mennyi ideig akarnak játszani:
- nyerhet az a játékos, akinek a legtöbb zsetonja van (miután már nincs több elnyerhető zseton)
- vagy nyerhet az a játékos, akinek először lesz 5 megnyert zsetonja
Játékvariáció idősebb gyerkőcöknek: a letakarás előtt az összes állat helyét megváltoztathatjuk, így nehezebb lesz meghatározni a hiányzó állatot.
Játékvariáció kisebb gyerekeknek: miután kinyitották a szemüket, az első gyerek nevezze meg a hiányzó állatot. Ha a válasza jó, újabb takarás következik. Ha nem, a tőle jobbra ülő játékos tippelhet, stb…, amíg valaki meg nem adja a jó választ
Életkor | Életkor2-5 év |
Fejlesztési terület | megfigyelőképességFejlesztési terület |
Gyártó | Djeco |
Nem: | fiú/lány |